Szkolenie

Inteligencja emocjonalna i zarządzanie stresem

Program warsztatu:

1. Czym jest inteligencja emocjonalna (IE)

  • Różne formy ujmowania IE
  • Zdolności składające się na IE
  • IE to czynnik wrodzony czy zdolność kształtująca się poprzez doświadczenie
  • Różnice między inteligencją „akademicką” a IE
  • Czy inteligencja ogólna a emocjonalna są od siebie zależne?

2. Emocje w życiu człowieka

  • Typologia emocji – klasyfikacja wg Plutchnika i model afektu Russella
  • Psychologiczna charakterystyka emocji
  • Skąd biorą się emocje
  • Nazywanie i wyrażanie własnych emocji i potrzeb
  • „Automatyczne myśli”, wyobrażenia i wspomnienia towarzyszące nam na co dzień i ich rola
  • Nie ma złych i dobrych emocji. Emocje po prostu są – i to dobrze. Jak nimi zarządzać, aby odkryć, że są naszym sprzymierzeńcem
  • Rozpoznawanie emocji u innych ludzi
  • Różnice indywidualne w reagowaniu emocjonalnym
  • Jak wykorzystywać informacje i potencjał, jaki oferują nam emocje
  • IE a osiąganie sukcesów
  • IE a asertywność
  • Samoakceptacja i szacunek do siebie
  • Poznanie swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju

3. Świadomy wpływ na emocje

  • Regulacja emocji (osłabianie i wzmacnianie stanów emocjonalnych)
  • Poziom myśli i naszych przekonań- jaki ma wpływ na odczuwane emocje?
  • Ekspresja emocjonalna

4. Stres- przyjaciel czy wróg? Po co nam stres?

  • Skąd bierze się stres, jakie sytuacje w moim życiu go wywołują?
  • Co się dzieje w naszym organizmie pod wpływem stresu
  • Skutki stresu utrzymującego się przez dłuższy czas
  • Cechy „dobrze przeżytego” stresu
  • Jak „wziąć” sobie ze stresu to, co najlepsze? Sztuka zarządzania stresem
  • Co mówią nam nasze wewnętrzne myśli? Jakie są ich konsekwencje dla nas?
  • Ocena naszych przekonań i praca nad nimi
  • Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych – test
  • Konstruktywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
  • Dobry relaks i elementy work life balance

5. IE a skuteczna komunikacja i efektywna praca w zespole

  • Skuteczna komunikacja w praktyce
  • Rozpoznawanie, kierowanie emocjami członków zespołu, motywowanie i osiąganie celów biznesowych
  • Podejmowanie decyzji w stresujących sytuacjach
  • Jak „pociągnąć” zespół za sobą
  • IE jako zdolność do lepszego poznania członków swojego zespołu
  • Sztuka rozwiązywania konfliktów w zespole
  • Efektywna współpraca z innymi ludźmi

Korzyści z posiadania wysoko rozwiniętej IE:

  • Bycie „w kontakcie” ze swoimi emocjami, troska o siebie i o swoje potrzeby, co sprzyja zdrowiu psychicznemu i fizycznemu
  • Zainteresowanie innymi ludźmi, głębsze ich rozumienie, dzięki czemu łatwiej jest nawiązywać i utrzymywać dobre i satysfakcjonujące relacje
  • Twórcze rozwiązywanie konfliktów
  • Świadomość emocji własnych i innych ludzi w relacjach
  • Ułatwia nabywanie kompetencji społecznych
  • Pozwala na skuteczne radzenie sobie z sytuacjami trudnymi, przez co człowiek częściej doświadcza pozytywnych stanów emocjonalnych, co wpływa na jego dobrostan i poczucie szczęścia, satysfakcji i zadowolenie z życia
  • IE to umiejętność niezbędna do bycia skutecznym managerem

Opinie o szkoleniu "Inteligencja emocjonalna"

5/5

Bardzo interesujące szkolenie, przeplatane ciekawymi materiałami i prezentacjami. Podobała mi się atmosfera, relacja z prowadzącą i pozostałymi uczestnikami. To szkolenie było jednym z najlepszych, w którym brałam udział. Zaangażowanie prowadzącej na 200%. Bardzo polecam!

Anna Majek
Ekspert ds. Rachunkowości Operacyjnej | Santander Bank

5/5

Trener odnosił się do potrzeb uczestników. Tak jak chciałam- było dużo praktyki. Otwartość trenera spowodowała, że atmosfera i praca była bardzo przyjemna. WIĘCEJ TAKICH TRENERÓW Z PASJĄ!!!

Anna Grabińska
Starszy Sp. Biuro Prawne | Agencja Rezerw Materiałowych

5/5

Warsztaty prowadzone są w dobrej atmosferze. Można śmiało być aktywnym uczestnikiem, a nie tylko biernym słuchaczem. Trenerka reaguje na potrzeby grupy i potrafi zmotywować do udziału w ćwiczeniach.

Aneta Mazewska
Specjalista ds.finansowo-księgowych | Mareckie Wodociągi

Poznaj nasze inne szkolenia: